ומסתימות לשון רוקח משמע דכלי מאכל עומדים שם כל היום, ולא כמו שכתב באליה רבה שם להכניס בליל שמיני עצרת וכן הב"ח שם כתב יעשה היכרא בליל שמיני וכו' [ובאליה רבה שם כתב בשמו דכן המנהג, וטעה אגב שיטפיה דשם כתב המנהג אהורדת כלים ואין עושין היכר דהכנסת כלי מאכל או נר רק כשאין לו מקום כתב הוא דיעשה וכו' ולא ממנהגא] משמע רק בלילה ולא ביום דסבירא ליה דבהא סגי כמו בהפסק אכילת לילה וכמו שכתבתי לעיל לדמותם, אבל מראבי"ה משמע דלא מהני היכר הקודם כמו שכתבתי לעיל:
ויש לומר לפי מה שכתבתי מרש"י דהפסק אכילה מהני דוקא כשיאכל בבית דמוריד הכלים וביום חוזר ומעלה אותם איכא היכר גם ביום אבל כשאוכל בסוכה אלא שעושה איזה היכר בזה לא מהני ההיכר אאכילה ביום רק צריך להיות כל היום, ואפשר לומר הא דאין ישינים דסבירא ליה כיון דכלי מאכל הוא מאוס אם כן אינו כבוד יום טוב ומאחר דאינו חיוב מהיכי תיתי לישב נגד כבוד יום טוב, וצריך לומר בשעת אכילה אין מאוס כל כך וגם בבית פעמים מכניס ורק משום כבוד סוכה של מצוה אסרו ובשמיני דליכא עוד מצוה גמורה רק ממנהגא אין קפידא ועל כן הוא היכר דאינו למצוה ולהוסיף, אבל שלא בשעת אכילה מאוס ומשום כבוד יום טוב אין להחזיקם בבית שהוא שם, ובשעת שינה נמי כן עדיף לישן בבית הנקי מכלים מגונים ולא בסוכה שיש שם כלי מאכל דחרס ויש לומר דזה גם כן טעמו דראבי"ה דלא כתב לישן על ידי היכר: