ביום ההוא נתן המלך אחשורוש לאסתר המלכה את בית המן צרר היהודים ומרדכי בא לפני המלך כי הגידה אסתר מה הוא לה:
ביום ההוא נתן וגו' לפי רז"ל גם זאת מאת ה' יצאה לקיים (משלי י"ג כ"ב) וצפון לצדיק חיל חוטא וככה נדרש ברבתי דאחשורוש (פרשה ו') אשר קצירו רעב יאכל וגו' והמתרגם תרגם ביומא ההוא מסר מלכא אחשורוש לאסתר מלכתא ית ביתא דהמן מעיק יהודאי וית אינשי בית' וית כל טיסברוי וית של עותריה, הנה ביאר תיבת את לרבות הבתים בעצמם והיכלו כי היכל מלך הוא, וכן אוצרותיו ועושרו כי רב הוא. והמלך הנותן בעין יפה הוא נותן. והמסתבר לי בטעם מתנה זו כי היא דרך פיוס כדבר פרעה ואבימלך במתנו' אשר נתנו לשרה, וכענין (בראשית כ' י"ו) הנה נתתי אלף כסף וגו' ואת כל ונוכחת כפרש"י ז"ל וכן הדבר פה על אשר נכנסה טינא בלבו וחשדה עם המן וקנא לה וכמו שקדם למעלה על כן הרבה במתנות להורות שאין בלבו דבר מקנאות ההם נתן לה בית המן ואת כל עשרו ואת כל אשר לו בבית ובשדה וכמ"ש הה"ר שמריא האיקריט ז"ל ואם היה בלבו דבר לא היה נותן לה כל זה כדי שלא תזכור אהבתו, וכענין (דברים כ"ה י"ט) תמחה את זכר עמלק. והמתה מאיש ועד אשה משור ועד שה מגמל ועד חמור, ואם הוא על דרך אחרת, ובתת המלך לאסתר את כל אשר להמן הוברר הדבר כי טובה היא בעיניו. ומרדכי בא לפני המלך הגיד כי במות אדם רשע תאבד גזרת כי כל איש ואשה וגו' אשר לא יקרא אחת דתו להמית מפני שהקריאה היתה על פי המן כאשר כתבנו שם, בשם המתרגם ואיננו כי המיתו רשעו ופשעו, אם מפני שכל הכוונ' היתה כדי שלא יכנסו מרדכי ואסתר שלא יבקשו לבטל הגזירה כאשר כתבנו שם, עתה עת שלום היא ושלום היה לו למרדכי מכל עבדיו, ולכן בא לפני המלך. ושוב מצאתי להה"ר אליעזר מגרמיזא ז"ל כדברי ותעלוזנה כליותי וז"ל ומרדכי בא לפני המלך בלא רשות וכן מצאתי שכתב הה"ר יוסף גאק"ן ז"ל וז"ל ואפשר שהרצון באומרו בא לפני המלך שיבא בכל עת אל המלך בלא רשות כמו שהיה עצם מעצמות המלך ובשר מבשרו עד כאן, ועוד יראה לי בא לפני המלך כי נקרא בשם לא כמרשים אותו לבא רק כקוראי' אותו לבא ביען נודע כי קרוב למלכה. מה שלא נודע עד עתה רק לאומן לא לקרוב, ועתה הגידה אסתר מה הוא לה' כי אחי אביה הוא וכי בן מלכים הוא: