ותאמר אסתר להשיב אל מרדכי:
ותאמר אסתר להשיב אל מרדכי. מצאתי כתוב במדרש אחד כלשון הזה, מהו להשיב דברים טובים דברי ניחומים שנאמר ונפש אדוניו ישיב ע"כ, ובגליוני מהה"ר יוסף אשכנזי כתוב פי' שהרי לעיל לא כתוב להשיב שנאמר ותאמר אסתר להתך ותצוהו אל מרדכי. וכאן למה נאמר להשיב והלא לא היה תשובה לדברי מרדכי אלא דבר אחד היה שאמר לעבור את הפסח בתענית, אבל מה שאמר מרדכי להשיב אל אסתר זה בודאי תשובה לדבריה היה עכ"ל, ואני אומר גם שינוי הלשון מורה זה והיל"ל להגיד כמו שנאמר עד כה. כי גם לחבירו ויאמר מרדכי להשיב אל אסתר כתבנו למעלה ממדרש לקח טוב שהיו דברי קטיגוריא וביארנו תיבת להשיב להשיבה אל הדרך הטובה עיין עליו. ואחרי שאין דברי תוכחות ראויים למרדכי ממנה והדבר מבואר שורת הדין שתהיה תיבת להשיב אחרי שלא אמר להגיד, כמו ונפש אדוניו ישיב, ומהמדרש הזה למדנו ביאור הכתוב (משלי כ"ה י"ג) כצינת שלג ביום קציר ציר נאמן לשולחיו ונפש אדוניו ישיב, פי' ונפש אדוניו ישיב שאינו לשון השבה וחזרה כמו שכתבו המפרשים ונדחקו בו עד שהראב"ע כתב ונפש חסר וטעמו כתאות נפש אדוניו ישיב לי מענה, וכן כי נפש הוא חובל חסר חיי. פ"א ונפש אדוניו כאילו נפש האדון דבקה בציר בלכתו, ובשוב ישיבה אל קרבו באמונתו עד כאן, ובמדרש הנאמר ביארוה לשון משובה ונחת מבלי דוחק כי כמו שהקרירות בזמן הקציר שהחום רב יניח וישובב הנפש כן הציר הנאמן ישובב ויניח נפש שולחו' ונחזור לענין כי שלחה אסתר דברים טובים דברי ניחומים להשיב ולהניח נפש מרדכי: