ונשלוח ספרים ביד הרצים אל כל מדינות המלך להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים ביום אחד בשלשה עשר לחדש שנים עשר הוא חדש אדר ושללם לבוז:
ונשלוח ספרי'. זרות התיבה הזאת כפי הדקדוק מורה כי כנים דברי הה"ר יוסף גאקון ז"ל כי היתה הצואה לשלוח ספרי' אל המדינו' הראשונות ראשי הממלכה ושהשרים אשר שם הם ישלחו ספרי' אל כל מדינה אשר בפלך ההוא. וכפי רשעת הרשע הזה לבי אומר לי ששלח רץ לקראת רץ וספרי' אחר ספרים כי אם יקרה עת ופגע לאחד מהם יגיע אחר תחתיו ותיבת ונשלוח כחברותיה מורות על התמדת הפעולה נשאול נשאל נדמה נדמה, ודבר להשמיד להרוג ולאבד ביארנו למעלה על משפטו בפסוק ישנו עם אחד יעויין משם. ולהלהיב העמי' למהר שלל כתב ושללם לבוז, אחינו בני ישראל שמעו אהבת ה' אותנו גם בעת חרון אפו עלינו כי בפסוק המר הזה נכתבו כל אותיות האלף בי"ת הפשוטות והכפולות והוא א' מכ"ב פסוקים אשר נרמזו בו כל האותיות כמובא במסרה ובספר יחזקאל תמצאנו סימן כ"ח, וכל זה להורות כי אותיות התורה עומדות להגין בעדנו, וביען בעת ההיא נמצאו מעם בני ישראל פושעים ומורדים בדבר זנות יין ותירוש בסעודות אחשורוש כמובא למעלה על כן נגרעה אות צדי"ק פשוטה ובמעט מיון יושג, ואין ספק כי זה הוא המובא במדרש רבתי דאחשורוש (פרשת י') מיד אמר הב"ה לשטן הבא לי מגלה ואכתוב עליה כליה, באותה שעה הלך השטן הביא לו מגלה וכתב עליה, מיד יצתה התורה בבגדי אלמנות ונתנה קולה בבכי לפני הב"ה וכו' בפסוק ומרדכי ידע את כל אשר נעשה, תמצאנו, ושוב מצאתי בשערי בינה להה"ר אליעזר מגרמישא זלה"ה שכתב, אמרה אסתר, המן הרשע אמר ישנו עם אחד וגו' ישנים מן המצות לכך יש כל האלף בי"ת בפסוק ונשלוח ספרי' לומר עברו על כל ואנכי יראתי ושלחתי למרדכי לדעת מה זה ועל מה זה שמא עברו על התורה שנאמר מזה ומזה הם כתובים, וצויתי לצום ג' ימים כנגד נושא עון ופשע וחטאה. וגרמת משתה וקיימתי אני ומרדכי כל התורה ראויה אני ליכתב עכ"ל, בפסוק ותכתב אסתר וגו' ומני ומניה יתקלס עילאה: