ויאמר המלך להמן הכסף נתון לך והעם לעשות בו בטוב בעיניך:
ויאמר המלך להמן וגומ'. כבר קדם גודל שנאת אחשורוש לעם זו ופחדו מאלהיהן ולכן שמח לקראת המן הרע הזה ושמח בדבריו, ולהורות על זה חזר ואמר ויאמר המלך להמן גם כי עמו היה מדבר ולא נזכר הפסק משום דבר רק זה לשון חבה. הכסף נתון לך. במאמר הילקוט (סימן תתרנ"ח) אשר קדם בפסוק ויאמר המן למלך אחשורוש כתוב לאמר כי ראה פניו רעים על דבר הכסף ולכן אמר לו הכסף נתון לך. והטיבו אשר דברו כי הכוונה הכסף הרי אלו כאילו התקבלתי ובא אל גנזי ואני נותנו לך, ובמדרש לקח טוב כתוב ז"ל אמר לו הכסף נתון לך איני מבקש לא משכרן ולא מהפסדן הורה על כל הנאמר למעלה כי הוא שמח ודואג על הדבר ועוד סיים בה במדרש לקח טוב ורוח הקדש אומרת לו הכסף בחשבון העץ נתון לך. באופן שדברי' הללו הטמא והטהור יחדיו אמרום ודברי העם לעשות כטוב בעיניך אומ' אני פה הורשה על ההמרה ועל ההרג הבלתי נזכרים. כי ממה שבלבו על ישראל הוא יודע מה שבלב המן עליהן ולכן אמר לו מפני מה אתה בוש לישאל אות נפשך ונפשי הרחב פיך ועשה בהם כטוב בעיניך לא איבוד ממון בלבד אשר הוא חוץ מגופם רק לעשות בו ממש כטוב בעיניך.