ותלקח אסתר אל המלך אחשורוש אל בית מלכותו בחדש העשירי הוא חדש טבת בשנת שבע למלכותו:
ותלקח אסתר אל המלך וגו' אל בית מלכותו וגו'. אמר התארים האלה אל המלך וגו', ואל בית מלכותו וגו' אשר לא אמר כן בעת הלקיחה אלא אל בית המלך לבד. ועוד כי שם לא כתיב אחשורוש אלא סתם המלך ועוד יש מקום עיון מדוע נתעכבה עד החדש העשירי אם אמת הדבר שותיטב הנערה בעיניו וכי נשאה חן וחסד לפניו כמו שאמר הכתוב למעלה ואם יאמר אומר כי זה חדש העשירי הוא לשנות עולם שאז נשלמו לה השנים עשר חדש ששה וששה כמשפט הבאות לפני המלך עם כל זה יקשה מפני מה מרשמת פה החדש ושם החדש ובאיזה שנה מבכל תר הגיע לשאר הנערות, לבי אומר לי ישבח צדיק חומל קדושיו ומחונן אותם בעיני כל רואיהם אכן אחרי שבודקם ותוהא בקנקנם גם ה' באסתר רצה לבדוק אולי מצד ראותה נשאה חן בעיני המלך מכל הנערות תתגאה ותשכח אהבתו יתברך ועמו או לא וכן המלך אחשורוש עם שנפשו דבקה אחריה גדור בעריות הוה כמאמר רבותינו ז"ל אצל בערב היא באה ובבקר היא שבה וגדר חשקתו עד שבדקה גם הוא אם להבא תמצא חן בעיניו כן ועל כן לא הביאה אל הבית המיוחד לאשה אשר עתידה למלוך תחת ושתי הנקראת בית מלכותו וגם לא נקרא שמו עליה רק הביאוה אל בית מבתי המלך וחצרות פלגשי המלך הנקרא בית המלך סתם ולא בית מלכותו ככתוב אכן כשנאמר למלך צדקתה כי לא בקשה דבר בחציפות כאחרות אז נודע לו ענותנותה וצניעות שלה והיות החשיבות מצד עצמה ויאהבה וצוה כי תהיה נלקחת אל המלך אחשורוש פירוש שיאמר לה בשם כי הוא חפץ בה ושתבעה בפה ושכבר גילה בפיו להביאה אל בית מלכותו היא ולא אחרת עד הזמן ההוא ולא אחריה תבוא שם אחרת להבעל אלא היא המשלמת וממלאה מקום ושתי ותהיה בבית נכון וקרובה אצל בית המלך לכשתאוה ותחשוק לה תהיה באה תכף ומיד וגם כמו שמצאה חן למטה מצאה חן למעלה תחלה כי על כן כות' הכותב מנין החדש ושמו והשנה כי מתעדן הכתוב בספור מעשיה ומקריה אחר שלא הקלה דעתה כאשה לתענוגי העולם ובמעט התר או התר גמור כאומרם ז"ל אכן שם חדש טבת כי טוב הוא לנשי' יוכיחה ומרז"ל אצל ויראו בני האלדי' את בנות האדם כי ט"בת הנה טבת כתיב כי יופיפיותן ושלמותן תליא בטוביות הנפש וכאשר ראו בני האלדים את בנות האדם החשובות שבזמנם כי טובות הנה מצדן ולא יוכלו לנגוע בלבושיהן נטו אחרי הנשים אשר בחרו הנה בהם והם בהן וזהו שרמז בנדון דידן העשירי קדש רמז לעשר מאמרות ועשר דברות והכל א' ליודעים ושמו טבת טבת כתיב בהיותה ממולאת ממקור הטוב והחסד והזכרת השנה היות שנת ז' למלכותו נאמר על שבע שני עולם והשמטה משבע ימי החסד והטוב הוא הרמז לימי עולם וכללות הבנין ואסתר בסוף השביעית מסתתרת ומתעלפת בהן לקבלת השפע אחר שעל הארץ השפיעה שפעה כדי לשוב להתגלות ככוכב אסתהר המאיר וזהו ששתי שמות נקראו לה לאסתר ובלי ספק ראויה הצדקת הזאת שתלבשנה מלכות עליון מצד פעולותיה ולזה אמר כי אהבה המלך אהבת נפש כנראה בפסוק הבא אחרינו: