והיום הזה תאמרנה שרות פרס ומדי אשר שמעו את דבר המלכה לכל שרי המלך וכדי בזיון וקצף:
והיום הזה תאמרנה וגו'. מלבד מה שכבר דובר בו נכבדו' למעלה עוד נוסיף לקח בו. ואומר כתב הה"ר יהודה ן' שושן ז"ל, נדחק רש"י בכתוב הזה ואמר מקרא קצר הוא תאמרן לכל שרי המלך את הדבר הזה, ויותר נכון מה שפי' הראב"ע והיום הזה יהיה האמור והוא הפעול, כלומר שיזכרוהו תמיד ולא ישכח מפיהן כי יאמרו לבעליהן דיו לעבד שיהיה כאדוניו, והנה יש בזה שני דברים די בזיון שיבוזו בעליהן וגם קצף וכעס בין איש לאשתו כי ירצה להתגבר ולמשול בה כמשפט. או יוסב וכדי בזיון למלך שיהיה לשנינה בפיהן אם הדין עם המלך או עם המלכה ויש שפי' תאמרנה מלשון האמר' היום, יתאמרו כל פועלי און ולי אין צורך כי בתחלה אמר כי יצא דבר המלכה וגו' כלומ' שיהיו בעליהן בעיניהן בעין הבזוי באומר' הנה המלך לא גבר באשתו מה יעשו העבדי', והנה זה יהיה מצוייר בעיני כל הנשי' וזהו כנגד כי על כל העמים והשרות הגבירות לא די שיהיה זה שמור אצלן כי היום הזה תאמרן בפיהן לבעליהן וכדי הוא בזיון שבזת' מאמר המלך והקצף שהקציפתהו שמצד השרים אין ביד המלך המחילה אמנם די בבזיונו והקצפו לפי האמת להעניש' אעפ"י שמצד חלקו יהיה בידו למחול עכ"ל. ונכון הוא' וכן נמצא בדברי המתרגם ויומא הדין אמרין שלטונתא דפרס ומדי דשמעין ית מלייא דמלכתא לכל שולטנייא דמלכא כמיסת די הוי בסירותא למירגז עלה' הנה שתרגם עה"ד הנאמר אלא שעשה ו' וכדי בפה רפה בלשון ישמעאל כדברי הראב"ע במקומות רבים, וכאלו אמר והיום הזה וגו' לכל שרי המלך תאמרנה דברי' יש בהם כדי בזיון לקצוף עליהם ויהיה ו' וקצף כמו ו' של ולא יסור לבבו שהיא סבה ללא ירבה שלא יסור לבבו יכן וכדי בזיון לקצף, וכבר קדם למעלה ענין בזיון המלך להמשיכו כמו כן על השרי' בפסוק כי יצא דבר המלכה מדברי המתרגם עיין עליו, והה"ר יוסף גאקון ז"ל המתיק הענין ביותר וכה אמר. והיום הזה הרצון בו מה שעבר היום הזה ממרד המלכה יאמרו ויזכירו השרות לשרים כשיתקוטטו איש ואשתו וימשך מזה בזיון גדול אם יאמר בפני אחרים ואם בינו לבינה יצא הקצף עכ"ד ויהיה ו' וקצף לפי זה כמו ומקלל אביו ואמו שהוא כמו או אמו וכן וכדי בזיון או קצף כי לא יחסר אחד מהם: