1
במל"מ מה שתמה על הנ"י מגמרא דסוטה דמוכח שם דטומאה לא שייך גבי אשת כהן שנאנסה. אנכי תמה עליו דהתם דוקא משום דהיבם הוא חלל דלדידיה אונס לאו טומאה היא כלל. וספיקו של הנ"י הוא אם היבם ג"כ כהן כשר דמיקרי אונס טומאה גם לדידיה. וחילוק זה איתא בגמרא שם בהאי ק"ו דרבא ג"כ הביאו הרב בעצמו ובתמיהתו השניה כבר קדמוהו הב"ח והב"ש בסימן קע"ג סעיף י"א:
2
ד"ה וראיתי להתוס', דההיא טומאה (ר"ל דכתיבא גבי לאו דהיינו אחרי אשר הוטמאה) לא כתיבא אלא על ודאי נבעלה. וכדמסיק הגמרא לקמן. ותימא על הרב שכתב ע"ד ול"י כו':