בלקט אמרי פנינים דר"ח ע"ד כתב וזה לשונו, יחוד זה ראוי לאדם להעריך ולכוון כאילו . הוא מדור וכסא לאצילות הקדוש, כי הלא בצלם אלהים עשה את האדם, ובפרט כזמן התורה והתפלה הוא יותר מוכרח, ובזה תקובל תורתו ותפלתו, ויודע לקשר כל העולמות עד שתחול עליו קדושה עליונה, כיצד, יחשוב האדם להכין ראשו וגולגלתו כסא אל שם יהוה בקמץ, שכל קמץ עולה ששה עשר, הרי ס"ד ועם הוי"ה כ"ו עולה תשעים: ומוח חכמה שלו מרכבה אל יהוה בניקוד פתח ומספרו חמשים שכל פתח הוא וא"ו׃ מוח בינה שלו מרכבה אל יהוה בניקוד צירי עולה מאה וששה שכל צירי שני יודין: זרוע ימין שלו מרכבה אל יהוה בניקוד סגול עולה [כמנין] עול"ם שהוא [עולם] חסד יבנה׃ זרוע שמאל שלו מרכבה אל יהוה בניקוד שבא ועולה מאה וששה: הגוף שלו מרכבה אל יהוה בניקוד חולם עולה ששים ושש׃ שוק ורגל ימין שלו מרכבה אל יהוה בניקוד חיריק מספרו עולה ששים ושש׃ שוק ורגל שמאל שלו מרכבה אל יהוה בניקוד קיבוץ תלת יודין עולה גם כן עול"ס׃ ברית קודש שלו מרכבה אל יהוה בניקוד שורק שכל שורק הוא יו"ד וא"ו ונקרא מלאפו"ם ומספרו תשעים, ואלו תשעה הויות מנוקדות עולין ונתת"י כמנין וישק יעקב לרחל שהמשיך לה רוח הפנימי של כל הויות תשעה עם הנקודות׃ ועטרה שלו מרכבה אל יהוה בלי ניקוד, וסך כל עשר הויות מספר וישא אח קולו ויבך שבכה על פרידתן, והיפך ישמח משה במתנת מספר כל הויות ביחודים שמספק שני פעמים מ"ם שי"ן ה"א במתנת: ויכוין האוזן לשם ס"ג יוד הי ואו הי: חוטם לשם ס"ג במספרו יוד הי ואו הי׃ פה לשם ס"ג יוד הי ואו הי אהוי כ"ב אתוון׃ עין לחמש הוויות כמספרן: וסך כולם שמ"א אשם נפשו, ומספר אש"ם עם במתנ"ת אלף רל"ג יחוד הזכירה עם הכתפין, ביו"ם השמינ"י עצר"ת ויצ"א יעק"ב מבא"ר שב"ע ויל"ך חרנ"ה, בכח חבל נחלתו זה שקשר עצמו [עיין לעיל אות י"ט בפרשתינו] עם אצילות הקדוש היה בכחו לירד ולברר כל הטוב אכי"ר, ושים חלקנו עמהם, וכיוצא בזה בכל פרטיו יכוין כאילו הוא כסא אל הקדושה, ואין ספק כי אם יתנהג כך כמה זמן שישיג לדעת כל אשר ירצה ויהיה כאחד מן המלאכים המשרתים ברקיע, ובפרט אם בכל רגע יחשוב ולא יעבור המחשבה, עכ"ל.