ובס' בן פורת יוסף לפ' נח ד"כ ע"ג וז"ל, שמעתי ממורי פירוש הפסוק ידעתי כי אשה יפת מראה את [ופסוק] פן יהרגוני וכו' כי כאשר נכנס בו הרהורי אשה הוא בסכנת מות כו', והתקנה שידע שהשכינה הוא בתוך הקליפות, ויתחרד חרדה גדולה ואז נעשה יחוד יראה ונורא ונתפרדו כל פועלי און וניצול, עכ"ל. ובס' צפנת פענח לפ' בא דל"ז ע"ד וז"ל, שמעתי ממורי פירוש הפסוק [והרגו אותי וכו' ופירוש הפסוק] פן יהרגוני על דבר אשתי, כי בעלות לאדם מחשבות רעות אז דנין אותו, וכאשר נפלה עליו מורא ופחד, על ידי זה נעשה יחוד נורא ויראה ואז יתפרדו כל פועלי און.
ובס' כתונת פסים פ' בהר דכ"ז ע"ב וז"ל, ידע אדם בנפשו כאשר עלה בלבו מחשבה רעה זו שהוא כפירה וודאי הוא בסכנת מות כמו ששמעתי זה ממורי וכתבתי במקום אחר עכ"ל, ועיין לעיל פ' נח בעמוד התפלה אות קכ"ב שהעתקתי מס' כתונת פסים, ובפ' בחוקותי דכ"ט ע"א וז"ל, שמעתי ממורי כי קודם העונש באים מחשבות רעות וזרות, וזהו שאמר אברהם ידעתי כי אשה יפת מראה את וכו' [וכן יצחק] פן יהרגוני וכו' לכך יראה ורעד יבא בו ונעשה יחוד יראה עם נורא וניצול וכו' ודפח"ח, עכ"ל.
ובלקט אמרי פנינים דר"י ע"ג, וז"ל, שמעתי ממורי כאשר נכנס באדם הרהורי אשה הוא ממש עומד בגיהנם והוא בסכנת מות, ויתבונן בחרדה גדולה שידע שהשכינה הוא בתוך כיעור הקליפות כזה ואז נעשה יחוד יראה עם נורא ונתפרדו ממנו כל פועלי און וניצול, עכ"ל.
ובס' נוצר חסד פ"א אות זיין וז"ל, כשאתה נופל ממדרגתך לבין הלסטים והקליפות ומחשבות רעות מתגברין עליך אז תדע שמוכן לבא עליך פורעניות גדול כנודע ממרן אלקי ריב"ש זצ"ל, עכ"ל.
ובס' מבשר צדק פ' תצא בפסוק לא יהי' כלי גבר וכו' וז"ל, ידוע דעיקר הוא המחשבה של אדם ובמקום שמחשב שם הוא [עיין לעיל פ' נח בעמוד התפלה אות נ"ו] ואיתא בספרים שאם אדם מחשב ומהרהר באשה אז נלבש כל רמ"ח אברים של נשמתו בדמות אשה כו' ע"ש.