1
עיין בס' הזוהר הקדוש ר"פ שמיני וז"ל, ואורייתא בלא חד שמא קדישא איהו דקודשא בריך הוא, ובהקדמה לס' הקדוש ברית מנוחה ד"ג ע"ג וז"ל, ועל זה אמרו שכל התורה כולה שם אחד, וכל התבות שמות פועלים פעולות ע"ש, ובזוהר הקדוש פ' יתרו ד"צ ע"ב וז"ל ואורייתא כלא שמא חד הוי שמא קדישא דקוב"ה ממש זכאה חולקיה דמאן דזכי בה, מאן דזכי באורייתא זכי בשמא קדישא כו' וכן הוא בזוה"ק פ' אחרי דע"ג ע"א בגין דאורייתא כלא שמא דקודשא בריך הוא וכו', וכן הוא בזוה"ק ואתחנן דרס"ח ע"ב, ובזוה"ק משפטים דקכ"ד ריש ע"א ע"ש, ועיין לקמן פ' הברכה אות ד' ואות ה'.