1
עיין לעיל בסוף הגה הקודמת שזהו עצמו לחבר מלכות עם דודה ואני אל אין, ועיין עוד בס' דברי שלום פ' שופטים וז"ל, אמר מהר"י ז"ל מריזין בשם מרן הבעש"ט, על פסוק (תהילים ט״ז:ח׳) שויתי ה' לנגדי תמיד, שויתי לשון השתוות בין, ה', שיתנהג עמי במדת הרחמים, ובין לנגדי, שמתנהג עמי במדת הדין, שהוא נגד רצוני, הכל שוה אצלי, תמיד אני מקבל באהבה ובשמחה, וזהו (תהילים כ״א:ו׳) הוד והדר וגו', פירוש בין הוד ביושר שהוא טוב, והדר, פירוש בין הדר של הוד היינו הוד למפרע שהוא דוה, הכל תשוה עליו, [היינו שיהיה הכל שוה בעיניו], עכ"ל, ועיין לעיל פ' ויגש בהגה ה'.