וכן לענין שפיכות דמים אפילו הרג עובר שבמעי אמו מה שאין כן בישראל עד שיצא מכלל נפל אפילו הרג טרפה או כפתו לפני ארי או הרג רודף שהיה יכול להצילו באחד מאיבריו וכן כל כיוצא אלו שחייבין מיתה בישראל אלא שאין בית דין ממיתין אותן בבני נח נהרגין שהרי אף בישראל רשאי המלך להרגן כמו שיתבאר וישראל בגוי כל שלא היה מקיים שבע מצות פטור שהרי מעובדי האלילים הוא אלא שאעפ"כ אסור שהגוים ורועי בהמה דקה אין גורמין להם מיתה ולא משתדלין להם בהצלה אבל אם היו ממקיימי שבע מצות הרי הוא בכלל בעלי דת ואף גדולי המחברים כתבו שכבישת שכרו באיסור עשה דביומו תתן שכרו ואע"פ ששיטת הסוגיא בזו מראה לך פנים אחרים הזהר שלא לטעות ולפרשה בדרך אחרת: Similarly, regarding the prohibition of bloodshed, even if a Noahide kills a fetus in its mother's womb, he is liable for execution. This is not the case for an Israelite, who is not liable until the fetus is no longer considered a non-viable birth (נפל). Likewise, if a Noahide kills a person with a terminal condition (טרפה), ties someone up and leaves him before a lion to be killed, or kills a pursuer (רודף) when he could have been stopped by injuring one of his limbs, he is liable for execution. Among Israelites, these cases are also considered murder, but the Jewish court does not impose the death penalty for them. However, for Noahides, execution is required. Nonetheless, even among Israelites, the king has the authority to execute in such cases, as will be explained. Regarding an Israelite who kills a gentile: If the gentile does not observe the seven Noahide laws, the Israelite is exempt from punishment by a court of law, since such a person is considered an idolater. However, it is still forbidden to kill him. In such cases, Israelites do not actively cause the death of such gentiles, nor do they make efforts to save them. But if the gentile does observe the seven Noahide laws, he is considered part of a religious community and is protected under the law. Additionally, some of the great legal scholars wrote that withholding a worker’s wages violates the positive commandment of "On that day, you shall give him his wages" (Deuteronomy 24:15). Even though the logic of the Talmudic discussion on this matter may suggest otherwise, be careful not to misinterpret it.
כל שאמרנו עליו שבן נח מוזהר בו אף הנשים בכלל ואין חלוק ביניהם כלל: Everything we have said that a Noahide is warned about applies equally to both men and women, with no distinction between them.