1
היו מסורגין כו' ופשיט לה דכשר אפילו טובא דנעשה כמלאהו בקרובים או בפסולין ודוקא אם הם מסורגין בדרך זה כשר וקרוב וכשר וחוזר וחותם כשר וקרוב וכשר וכן כולם דס"ל להאי תלמודא דלא מקיימינן אלא מתלתא רצופין ותו ליכא למיחש דילמא אתי לקיומי בשני קרובים וחד כשר דלא משכחת לה תרי קרובי' בכל ג' רצופין שבו אבל משיטת הבבלי שלהי פרקין משמע דאפילו במסורגין אין כשר יותר מאחד ואמרינן שם ש"מ מכל תלתא מקיימינן דאי ס"ד בעינן רצופין לקבע ליה מקום להאי קרוב ולכשר ביה טובא: