1
את זה תאכלו כל אשר לו סנפיר וכולי וכל אשר אין לו: לא היה צריך לחזור החיוב והשלילה שהאחד נשמע מחברו; האיסור נשמע מכלל ההיתר וכן בהפך. רק כדי שיהיו בעשה ולא תעשה. וכמו שאמרו בירושלמי (פרק ב דביכורים): כל לא תעשה שבא מכח עשה עשה הוא. א"ר אבינא ממשמע שנאמר "כל אשר לו סנפיר וקשקשת תאכלו" אין אנו יודעים "כל אשר אין לו לא תאכלו"?! ליתן עשה ולא תעשה על הטמאים. כגון דכתיב. הא אילו לא הוה כתוב עשה היא הוי כל לא תעשה שבא מכח עשה עשה הוא.