משפט אחד יהיה לכם: לפי הפשט שיהיה שוה לגר ולאזרח. אולם לפי זה היה לו לומר "משפט אחד לגר ולאזרח" כמ"ש בכמה מקומות וממה שחלק המאמר לשנים מבואר שהם ב' דברים: (א) שיהיה משפט אחד כולל לכל מה שכתוב למעלה שדבר מדיני נפשות – מקלל ומכה אדם, ומדיני ממונות – חובל בחברו ומכה בהמה. יתאחדו במשפטם לחקור ולדרוש היטב. ופירש שלא תאמר שגם לענין זה שוים שצריך עשרים ושלש תלמוד לומר "עין תחת עין", נראה פירושו שזה שצריך דרישה וחקירה למד ממה שכתוב בעדים זוממין (דברים יט) "ודרשו השופטים היטב והנה עד שקר העד..ולא תחוס עיניך נפש בנפש עין בעין.." הרי השוה שבין נפש בנפש שהם דיני נפשות ובין עין בעין שהם דיני ממונות צריך דרישה וחקירה כמו שכתוב "ודרשו היטב". ועל זה אמר גם כאן שחשב דיני נפשות ודיני ממונות במה שכתב "עין תחת עין..משפט אחד יהיה" ולא נוכל ללמוד מזה לענין שיצטרך עשרים ושלש. ויותר נכון להגיה ת"ל עין בעין ריבה וכיוון להפסוק דשם, והבן.