1
בכה בהמה: מה שכתב עוד הפעם "מכה בהמה" רוצה לומר אף שלא הרג אותה, כי "מכה" סתם היא הכאה לבד מדהוצרך לומר "מכה איש ומת". וכן "מכה אדם" פירושו הכאה לבד, ויצויר במכה אביו ואמו. והגם שכבר אמר "מכה אביו ואמו מות יומת" בא ללמד שאפילו על אחת מהן חייב מיתה [וזה לשיטת ר' יאשיה קדושים (סימן קא)]. ובא שנית מכה בהמה להיקש שמכה אב ואם אינו חייב עד שיעשה בהם חבורה ועד שיהיו בחיים כמו מכה בהמה ורצונו לומר תחלה באר שיש הבדל בין בהמה לאדם בהורג אותם ואחר כך באר שיצויר הבדל זה גם בחבל, שבאדם יומת החייב והוא בן החובל באביו. ועיין בסנהדרין (דף פד:) מה שפלפלו בזה.