אשר, ר"ל (ואני ראיתי)אשר קצירו רעב יאכל שבהפך ראה איש שיגע ועמל במעשיו ואוכל קצירו כשהוא רעב, ר"ל שאין לו מה לאכול עד שהגיע עת הקציר שקוצר תבואה שזרע ביגיע כפיו, וכן (אני ראיתי) אל האיש אשר מצנים יקחהו, שיקח את הקציר מבין הקוצים, שבורר תבואתו מן צנים וקוצים שמתערבים בהתבואה, שזה המשיג אכלו בעמל רב ובזיעת אפו יאכל לחם, ושאף צמים חילם, ראיתי שהאיש הזה הנהנה מיגיע כפיו הוא שואף ובולע צמים וקשורים של חילם, ר"ל חיל בניו המשריש נוהו פתאום, שהעושר של האויל המשריש נוהו פתאום לא יתקיים ביד בניו רק הוא שמור באחרית לאיש הנהנה מיגיע כפו אשר קצירו רעב יאכל שהוא יורישנו: Moreover, the latter will ultimately inherit the wealth of the former. Therefore no conclusions about the injustice or otherwise of Providence can be drawn from the prosperity of the wicked.8This is one of the most obscure verses in the book, as is indicated by the many differing and contradictory interpretations given to it. Malbim understands the Hebrew word צמים that appears in the verse as being related to the phrase בעד צמתך meaning 'through your veil' that appears in Song of Songs 4:1,3 and 6:7.