(יב-טו) אף אמנם אל לא ירשיע אם יגוע כל בשר יחד. א"כ אף שיחוייב לפי סדרי המערכה שיחרב כדור הארץ בכלל ועמו יגוע כל בשר יחד. דהיינו כל החי על פני האדמה. But since it is evident that individual governance is not administered properly and justly, it cannot be in His hands. It has been delegated to the Cosmos and has become an integral part of Nature. This being so, no injustice would be incurred if, as a result of natural events, the Earth together with all its inhabitants was wiped out.
וכל האדם על עפר ישוב, בזה לא ירשיע ולא יעות משפט. אחר שהוא לצורך המציאות הכללי שכל הארץ הוא כאין בערך המציאות כולו. כי מי פקד עליו ארצה ומי שם תבל כלה. אחר שהוא ברא את המציאות בכלל. שהארץ רק כחול הדק נגדם. וא"כ אל לא ירשיע ולא יעות משפט אם ישים אליו לבו ויאסף אליו את הרוחות והנשמות. שנתן לכל החי אשר על הארץ עד שיגוע כל בשר יחד. כ"ז לא יהיה רשע או עוות משפט. כי הוא לצורך העולם ההויה וההפסד הכללי. כ"ז מדברי איוב: