בשלשת ריעיו חרה אפו שלא היה להם להכחיש המוחש ג"כ שנודע שאיוב היה צדיק ולהרשיע את איוב שלא כדת יען שלא מצאו מענה, והיה להם לחקור למצוא טעם שיאמת את שניהם, שאיוב הוא צדיק ושבכ"ז באו עליו יסורים בצדק: "...and angry with the three companions for not finding the answer and for condemning Job instead".15The two mediaeval commentators, Rashi and Ibn Ezra, note that this is one of the eighteen places in the Hebrew text of the Bible that were amended by the scribes (תיקוני סופרים) in order to avoid an apparent irreverence. According to this, the original reading was 'condemning God'. Malbim, makes no reference to this but the 14th century halachist and exegete R. Simeon ben Zemah Duran notes that by their silence, the companions had appeared to accept that Job's heresy, viz. that he was more right than God.