הלאל, אומר לו שלא היה אפשר שה' ישלם להצדיק את שכרו ולהרשע את ענשו תיכף בעוה"ז, שא"כ לא היו עובדים את ה' לשמו רק ע"מ לקבל גמול, וכן היו נמנעים מלעשות רע רק מיראת העונש, ועבודה זו מאהבת גמול או מיראת עונש אינה רצויה בעיני ה', וז"ש הלאל יסכן גבר, וכי יקבל ה' הנאה מעבודת האדם, אם יסכן עלימו משכיל, אם ישכילהו ה' ויבינהו תועלת העבודה, ע"י שהיה רואה שמקבל תיכף שכר ועונש, בזה לא היה ה' מקבל נחת מן העבודה, ומפרש. God desires that man's worship of Him be for its own sake, altruistic. However, for this to be possible, He must remain elusive. Were He to reward and punish human actions directly or instantly in this world, virtue would be reduced to just a conditioned response. Eliphaz argues that instant reciprocity would make the achievement of true virtue impossible.