1
כותב מאבות מלאכות לפיכך אסור לכחול וכו'. משנה בפרק המצניע (שבת דף צ"ד:) הכוחלת חכמים אוסרין משום שבות ובגמרא כוחלת משום כותבת ופי' רש״י ז״ל שמוליכה מכחול סביב לעין כאדם המוליך קולמוס סביב האות עכ״ל:
2
ואסור ללוות ולהלוות גזרה שמא יכתוב וכו'. זה מבואר בהרבה מקומות ומהם פ' שואל (שבת דף קמ"ח) ושם בגמרא מבואר הטעם:
3
לא ישכור פועלים בשבת וכו'. משנה שם (דף ק"נ) כלשונה:
4
אבל לשאול ולהשאיל וכו'. משנה שם (דף קמ"ח) שואל אדם מחבירו כדי יין וכדי שמן ובלבד שלא יאמר לו הלויני וכן אשה מחברתה ככרות ואם אינו מאמינו מניח טליתו אצלו ועושה עמו חשבון לאחר שבת ע"כ. ואמרו בגמרא מ"ט השאילני לא אתי למיכתב הלויני אתי למיכתב. ובהלכות פירשו משום דהלויני לזמן מרובה משמע ולפיכך אתי למיכתב, ע"כ: