1
כל המקלקלין פטורים כיצד הרי שחבל בחבירו וכו'. משנה פרק האורג (שבת דף ק"ה) ופי' בשחבל וקרע שלא בחמתו הא בחמתו חייב לדעת רבינו כמו שיתבאר פ' שמיני ועשירי ואחד עשר ושנים עשר:
2
חפר גומא ואינו צריך אלא לעפרה וכו'. מימרא פ' כלל גדול (שבת ע"ג:) וטעם הקלקול הוא לר' יהודה כדאיתא התם. ואפי' לר' יהודה דאמר מלאכה שאינה צריכה לגופה חייב ה״מ מתקן האי מקלקל הוא ע״כ. ומכאן שאם היתה הגומא במקום שאין בו קלקול אע״פ שאינו צריך לה חייב עליה לדעת רבינו ז״ל שפסק כר״י וזה פשוט: