הנושך עקבי סוס וכו' לישועתך וכו'. אי' בזוהר האותיות נקראים סוס והנקודות רסן והנה השכל שהם הטעמים הם הרוכב על הסוס כי האותיות בעצם הם כגולמים אם לא הנקודת שע"י מתנהגים האותיות והמנהיגים הוא השכל בשביל שהוא רוצה לגלות חכמתו וצורתו והנה האותיות של תורה או שע"י נזכר לעבודת השי"ת הם באים לשרשם ויש להם תענוג אך שאר דיבורים שאינם מה הענין הם ג"כ אותיות כמו זה הענין אבל הצירופים הם אחרים והשכל שהוא רוכב עליהם הוא שכל שפל ושורה עליו קליפות והאותיות עצמם מתקנאים באותיות של תורה והם המים התחתונים בוכים וכו' וכששמעם איש נלבב וחכם אז מעלה ג"כ האותיות ההם מתוך השבירה שמסתכל על צירוף הקדוש שבתוכם מאיזה מדה היא וע"י המדה מדבק להשי"ת ואז מעלה האותיות ההם ומכניס בהם אלהות ועי"ז כשיספרו לפניו איזהו מעשה שיש בה איזה רעת ח"ו כששומע זה מעלה ניצוץ הקדוש וכו' ומכניס אלהות הצירוף אותיות הנ"ל אז יוכל תכף לתקן הדבר ההוא כי תשועת ה' כהרף עין ולמענו ית' יעשה להעמיד הדבר על תיקונו ואז יתפרדו כל פועלי און דהיינו שכל רעה שהיה שורה על צירוף האותיות מתחלה וזהו ידי דן דהיינו מה שהיה בחי' דלי"ת עתה נעשה נו"ן פשוטה שהיא עלמה דחירות הנושך עקבי סוס דהיינו אותיות התחתונים שהיו בעקביים ויפול רוכבו אחור דהיינו השכל הרע שהיה שורה עליהם וכשהוא כן לישועתך קויתי ה' כי כבר הוא ישועות ה' כנ"ל ודו"ק: