והיינו כי אהרן אותיות נהר וא' הנוספת היא יו"ד היינו לפי שחכמה עילאה שהיא יו"ד עילאה אינה מושגת כלל ויו"ד חכמה תתאה וא"ו היא המשכה מחברם והיינו חכמות בחוץ תרונה לפי שחכמה תתאה מתפשטות אפי' בדברים תחתונים ודו"ק והיינו הצירוף של אהרן וזקן זה שקנה חכמה והענין של ב' טיפין הנ"ל עד"ז דאי' ממה נעשה הלוחות כמין ב' טיפין טל והקרישו ונעשו כמין מרגליות ומהם נעשו הלוחות ונודע שכל מה שהיה והוה ויהיה הכל היה במחשבה הקדומה והיא איסקופה דאתמליא מכולא וכל האותיות והדיבורים והמחשבה הכל היה שם ומה שנעשה בכל הזמן הוא מה שנמשך משם ואם אדם מתפלל או מעלה שאר אותיות לשורשם היינו שאלו אותיות הוא דבר יש להם דביקות עם אותן אותיות שהן למעלה כנ"ל וזהו כשהוא מספר עולות ויושבות בעיקרי זקנו ואמר שמא ח"ו מעלתי בשמן המשחה דהיינו שהי' דואג על שבי מדריגת תחתונה כזו אל מדריגה העליונה יצאתה ב"ק וכו' מה טל הזה אין מעילה היינו לפי שטל מחיה מתים והיינו אפי' מה שהוא במדריגה תחתונה מאוד יש לו תחי' ע"י טל ודו"ק הטיב: