1
טעם למה אמרו ברא כרעא דאבוה או עובר ירך אמו מפני שהנה"י העליונים נעשין מוחין לתחתונים מהם כנודע ועובר במעי אמו ראשו בין ברכיו פי' כשהוא במעי אמו הוא בחי' נה"י.
2
לך ה' החסד כי אתה תשלם לאיש כמעשהו. יובן ע"פ משל לאומן העושה מלאכה אצל בעה"ב מה שכר הוא נותן לו הלא אין נותן לו כי אם שכר טרחתו וכי הוא נותן לו כל שוויה המלאכה, או למשל מדינה א' שהמליכו עליהם מלך א' הנה שהמלך מטיב עם כל שרי המדינה ומשלם שכר פעולה טובה שלהם כל או"א כפי ערכו, אבל זה א"א שיתן לאחד מהם כתר מלכות כמו שפעלו אתו, אבל הקב"ה הוא מדה כנגד מדה מי שממליך אותו ית' הוא ממליך אותו על כל העולמות והקב"ה גוזר והוא מבטל צדיק מושל ביראת אלהים וצדיקים בוראים עולמות וכל הפעולה שלו הכל אתה נותן לו בשכרו וזהו חסד גדול: