נחלה בלי מצרים ניתנה ליעקב דהנה בתחלה עלה ברצונו שיהי' צדיקים וקיבל התענוג מהם ברצון הקדום ונעשה עולם התענוג רק שלא היה עדין בחי' בריאה כלל מפני שקיבל התענוג ברצונו הקדום מכל הצדיקים שיהיו אח"כ ר"ל כי שם היה הכל רק אחדות פשוט ורצונו היה שיהיו ישראל ושיהי' להם קיום לכך המשיך מדת אי"ן כדי שיהיה תענוג מובדל ר"ל כדי שיומשך אהבה לזה העולם ויהא קיום העולם כי מדת האי"ן הוא המחבר ההיולי בכל הדברים המתנגדים והמתהווים דבר מדבר. ד"מ תרנגולת מביצה כשבא האי"ן לתוך היש שלו אז נעשה בטל ממציאות נגד א"ס ובא אח"כ להתהוות דבר אחר נמצא האי"ן מפסיק ומחבר בין תחלת המחשבה לסוף המעשה וזה ההמשכה מה שבין תחלת המחשבה לסוף המעשה בא מחכמת אלהות שבא לתוכו דהיינו שער האי"ן כנ"ל ולכך נקרא ההמשכה נחלה בלי מצרים הואיל שהוא קרוב לאי"ן וזה ניכר בחוש שאדם אוהב בנו קטן יותר מבנו הגדול הואיל והוא קרוב לתענוג שהיה לו בעת הזיווג שורה עליו עדין מדת התענוג וזה ג"כ קרוב אל הרצון העליון דהיינו האי"ן כי משם באה ההמשכה ולכך הוא גבוה וחשוב מאוד ונק' נחלה בלי מצרים לשון אי"ן והדברים עמוקים מאוד ודו"ק: