כי ארץ הנגב נתתני ונתתה לי גלת מים ויתן לה את גלת עליות ואת גלת תחתיות (יהושע טו,יט). דמשה היה קשור ודבוק לאי"ן ולכך היה יכול לצרף אחת אל אחת והיה מקים את המשכן ולא אחר, שמשה הביא אי"ן לכאן כי שם חלקת מחוקק ספון ר"ל החקיקה והצירופים ספון. אך הענין כשעושין בדחילו ורחימו אזי נעשה הדבר מעצמו ע"י שבא לאי"ן כמ"ש במ"א ולכך בשלמה כתיב בהבנותו שנבנה מעצמו ובאי"ן לא שייך שם מיתה כי החכמה תחי' בעליה ואין שייך שם שבירה ולכך מ"ה מתקן כל השבירה והאי"ן אין יכול לקשר עצמו בתענוגים התחתונים ולכך משה היה פרוש מן האשה ולכך בפטירתו נסתם ממנו מעיינות החכמה מעיין החכמה הוא אי"ן ואז היה יכול למות ועתניאל בן קנז החזיר בפלפולו שבא ממדריגות התחתונים והשיג אי"ן ובזה היה מחזיר הלכות והיה לו תשוקה גדולה להתקשר שם כמו משה אף שלא בא בוודאי למדריגת מרע"ה אך אעפ"כ השיג מדרגה זו קצת והיה ג"כ מובדל מן האשה וזהו ארץ הנגב אהבה רבה כנ"ל שאין בו טוב הגנוז בתחתונית כנ"ל אלא תורה ופרישות ונתת לי גולות עליות שיגיל בעליות וגולות תחתיות שיבוא תענוג למדריגות תחתונים, ודו"ק היטיב והדברים ברורים למבין: