1
(ס"ק א') וכתובים כו' שיקרא בהן כו' כ"ה לשון ש"ע ח"מ שם דאלת"ה בשלמ' ס"ת צריכים לקריאה בציבור וכן נביאים י"ל דצריכים לקרות ממנ' ההפטר' (וע"ל ר"ס רפ"ד במ"א) משא"כ כתובים דלא מצינו בה ההפטר' לאיזה צורך יקנו אלא כדי שיקרא בהן כ"מ שירצה ללמוד מתוכן:
2
ועבי"ד ס"ס ע"ר דמבואר כן לענין מצות כתיב' ס"ת דבזה"ז שניתן תורה שבע"פ לכתוב עיקר מצו' לכתוב וללמוד משנה וגמרא ופוסקים וע"ש בש"ך וט"ז. אולם בסמ"ע סי' קס"ג משמע קצת להיפוך מדברי מ"א שכ' וז"ל ובפרי' כ' דלדידן (ר"ל שיצא לאור מלאכת הדפוס) דספרים מצוים בינינו לא נהגו לכפות בקנין ספרים כ"א בס"ת. ומ"מ משום ביטול תורה יכולים ב"ד לכוף בני עיר להשאיל ספרים ללמוד בהן כו'. הביאו מהר"ם לקמן ס"ס רצ"ב עכ"ל וסיים רמ"א שם וז"ל ובלבד שישלמו לו מה שיתקלקלו הספרים עכ"ל: