רש"י ומהו המעל ושכב איש אותה ע"כ וכתב הרא"ם כאלו אמר ומעלה בו מעל ששכב איש אותה ואין זה לומר ששכב איש אותה לפי האמת אלא שנעלם מעיני אישה שאם כן יחוייב מזה שאם לא היה האמת ששכב איש אותה אלא שבעל חשד אותה לא ינהוג בה כל האמור בפרשה פי' וזה אינו אמת שהרי משקין אותה עכ"פ אחר שקנא בה בעלה ואין ידוע אם שכב איש אותה אם לא כמו שסיים הפרשה ואם לא נטמאה האשה וטהורה היא ונקתה ונזרעה זרע שעל ידי ההשקאה נודע אם שכב איש אותה אם לא ואדרבה אם נודע אפי' לב"ד ולא לבעלה קודם ההשקאה ששכב איש אותה אין משקין אותה והרא"ם קיצר בלשונו כאן ואח"כ כתב וסדר המקראות כן הוא איש איש כי תשטה אשתו ועבר עליו רוח קנאה וקנא את אשתו ונסתרה כשיעור טומאה בין מעלה בו מעל ששכב איש אותה שכבת זרע ונעלם מעיני אישה בין לא שכב איש אותה שכבת זרע והיא לא נטמאה והביא האיש את אשתו וגו' עכ"ל ואיני יודע מי הכריחו לסרס המקרא כדי להסביר פשט הענין ואין אנו צריכין לזה אלא רק כשנוסיף שי"ן במקום וי"ו ומעלה בו מעל ובמקום וי"ו דונסתרה יבא הכל על פשוטו בלא סירוס לשון המקרא וה"פ איש איש כי תשטה אשתו פי' תֵט מדרכי הצניעות ותחשד בעיניו ומהו החשד שמעלה בו מעל ומהו חשד המעילה שמעלה בו ששכב איש אותה שכבת זרע ונעלם מעיני אישה שנסתרה והיא נטמאה ועד אין בה והיא לא נתפשה כל זה היא נחשדת בעיניו ועבר עליו רוח קנאה שהתרה בה קודם שנסתרה ויאמר הכתוב בין שקנא בה והאמת הוא שנטמאה אבל לא נודע לשום אדם בין שעבר עליו רוח קנאה שקנאה בה קודם סתירה אבל האמת הוא שהיא לא נטמאה והביא האיש את אשתו וגו' ואע"פ שהרבה דינים יוצאים מלשון החשד אשר ודאי לא עליהם כיון הבעל כתב הכתוב החשד בלשון זה שאם היה האמת שנטמאה הוה דינא כך וכך כגון מה שדרשו מונעלם מעיני וגו' ומועד אין בה נ"ל: