רש"י וירא בלק וגו' אמר אלו שני מלכים שהיינו בטוחים עליהם כו' קשה לרש"י על וירא בלק שהיה לו לומר ויהי כראות בלק את כל וגו' ויגר וגו' שכן דרך הפסוק כמו שאמר ויהי כראות לבן וגו' וכמו שכתבתי ג"כ גבי וישמע יתרו ע"ש אלא כיון שכתב וירא בלק משמע שהוא לבדו ראה וגו' לכך ק' לו וכי הוא לבדו ראה את כל אשר עשה ישראל לאמורי מה ראה הוא יותר משאר הרואים ומתרץ אמר אלו שני מלכים כו' ר"ל ראה בלבו יותר משאר הרואים כלומר שאר הרואים לא נתנו על לבם ולא חששו למה שהוא חשש כי הוא אמר אלו שני מלכים כו' לפיכך ויגר וגו' ויהיה פי' של וירא לשון התבוננות כמו וירא וירץ לקראתם דאברהם:
רש"י לפיכך ויגר מואב לשון מורא כו' הרא"ם כתב וז"ל ותימה אם מלת ויגר דבקה אדלעיל מיניה מאי כי רב הוא דכתיב בתרי דמשמע שמפני ריבוים הוא שפחד ולא מפני מה שנעשה לשני המלכי' עכ"ל והניחו בתימה ואני שמעתי פירושו שאין כאן קושיא כי פי' כי רב הוא כי דבר גדול הוא כמו רב לכם בני לוי כלומר דבר גדול הוא זה שהרגו שני מלכים גבורים כאלה וחוזר הכל על ויגר מואב להגדיל ענין המורא לומר שדבר גדול הוא זה מה שעשו ישראל לאמורי: