רש"י ויקחו אליך לעולם היא נקראת על שמך כו' כתב הרג"א וז"ל דאם לא כן אליך למה לי הוי ליה למכתב ויקחו להם פרה אדומה והא דכתיב בפרשת אתה תצוה ויקחו אליך שמן זית זך לא קשיא דהתם כך פירושו שיקחו הם זית זך לך והם אינם צריכים לעשות שום דבר רק שיקחו שמן זית ואתה תהיה גומר מצותו ליתן אותה לאהרן הכהן ולצוות לו שיערוך אותו אהרן אבל כאן דכתיב בתריה ונתתם אותם אל אלעזר הכהן אם כן היו ישראל מתעסקין בנתינה לאלעזר א"כ למה כתב ויקחו אליך והרי אלעזר שליח ישראל היה כדכתיב ונתתם אותה לאלעזר הכהן ולמה כתב אליך עכ"ל משמע מדבריו שהוא מפרש דכינוי ונתתם אותה לאלעזר בלשון רבים קאי על ישראל ואינו נכון דא"כ ויתנו אותו לאלעזר מבעי ליה כמו שכתב ויקחו וגו' דהא לפי דבריו עכשיו בצווי לא דבר לנוכח עם ישראל אלא שהש"י אמר לו למשה שידבר אל בני ישראל שיקחו פרה אדומה וגו' ושיתנו אותו לאלעזר וגו' לכך נ"ל דכינוי הרבים דונתתם לא קאי על ישראל אלא על משה ועל אהרן שכללו עם משה בדיבור דאע"ג דודאי עם אהרן לא דבר שכבר מיעטו בי"ג מיעוטין כמו שהביא רש"י בתחלת פר' ויקרא י"ג דברות נאמרו למשה ולאהרן וכנגדן י"ג מיעוטין כו' מ מ הואיל וכלל הדיבור פה אהרן עם משה לכבודו אמר לשניה' ונתתם את הפרה לאלעזר וגו' כלומר שהם שניהם יחד ימסרו אותה לאלעזר וגו' ומעתה נתבאר ג"כ מה שהוצרך לפרש פה גבי ויקחו אליך פרה וגו' לעולם היא נקרא' על שמך וגבי ויקחו אליך שמן זית זך לא פי' כלום משום דכאן ק"ל לרש"י הואיל וכלל הפסוק כאן אהרן בדיבור וכללו ג"כ אח"כ בנתינת לאלעזר שכ' ונתתם אותו לאלעזר וגו' בלשון רבים הי"ל לומר ג"כ ויקחו אליכם פרה אדומה וגו' לכך פי' דכתיב אליך לאשמועינן דלעולם תהא נקראת על שמך כו' נ"ל פשוט: