רש"י וטחנו ברחים לא ירד ברחים ולא בקדירה כו' יש מתמיהן מנ"ל לרש"י לומר כן דלמא טחינ' ממש ודיכה ממש ובישול ממש ואני אומר שאין כאן תמיה כלל דס"ל לרש"י דע"כ האי קרא דשטו העם ולקטו וגו' כולו אין כאן מקומו דמה עניינו לכאן אי להודיע לנו ענין לקיטת המן ותיקונו לאכילה כפשוטו אתא לעיל בפר' בשלח בפרשת המן היה לו לכותבו דשם הוא עיקר מקומו מאי בעי הכא אלא ע"כ מפני שגינו ישראל את המן בא הכתוב לשבח המן לספר עילויו ושבחיו כמו שהתחיל לומר והמן כזרע גד וגו' וכתב שטו העם ולקטו לומר שלקטוהו בלא עמל כתב ג"כ וטחנו ברחים וגומר לשבח לומר שלא היו צריכין לטוחנו ברחי' ולא לדוך במדוכה ולא לבשל בפרור אלא משתנה היה כו' ועוד דטחנו ברחים וגו' דומיא דשטו וגו' ר"ל מה הלקיטה היתה בלא עמל וטורח כ"כ שלא כדרך לקיטה כך הטחינה והדיכה היו כן שלא כדרך טחינה ודיכה אלא משתנה היה טעמו לנטחני' כו':