רש"י בונה בתים לע"ז כתב הג"א דקדקו חז"ל זה רק מדהי' לכתוב הוא היה אבי כל רועי צאן כדכתיב בכל המקומות וכתב מקנה כו' גם בזה נ"ל שלא דבר נכונה וכי מעט מקנה אשר היו לפניו בכל התורה ולא דרשו בו כלום מפני שהוא שם כולל כל הבהמות לא צאן דווקא כתיב רועה מקנה אברם גם יצחק מקנה בקר ועבודה רבה גם ביעקב פרץ מקנתו לרוב וכן רבי' אבל אני אומר שדקדקה הדרש הזה מתוך שהוקשה להם ז"ל שהרי הבל היה רועה צאן ראשון קודם יבל וא"כ למה קרא אותו אבי וגו' ומה שכתוב הרא"ם לפי הפשט שאין רעיית צאן הבל כרעיית צאן יבל שזה היה רועה במדברות וזה ביישוב אינו נכון בעיניהם שהרי גם הבל ע"כ לא היה רועה אלא במדבר שהרי בזמנו לא שייך לומר רועה ביישוב שכל העולם היה מדבר שהרי לא היה לו ישיבה בעולם רק חמישים יום כמאמר חז"ל ופשיטא שבימיו אעפ"י שקין היה עובד אדמה עדיין לא צמחה האדמה זרעי' ולא גדלה פירות כי אם בג"ע: