רש"י שמעון ולוי אחים יששכר וזבולן כו' לא היו מדברים לפני אחיהם הגדולים ואין להקשות שמעון ולוי שהיו מדברים לפני ראובן אחיהם הגדול דשאני שמעון ולוי שהם מוחזקים בכח לעשות עצה יחד בלי ידיעת ראובן כמו שעשו גבי שכם אבל מן הסתם גבי שאר אחים אין לומר כן וכ"ת למה לא נתן רש"י גם כן זה הטעם דלא היו מדברים כו' גבי בני השפחות כבר כתבתי בפסוק א' בפ' בראשית שכן דרכו של רש"י כל זמן שיש לו טעמא אחרינא שהוא פשוט לו יותר הוא אומרו וגבי יששכר וזבולון שאין לו טעם אחר מוכרח הוא לומר טעם זה אף על גב דשייך בכולהו ומה שכתב כאן הרג"א וז"ל דאפשר לומר כיון שהיו מזלזלים בבני השפחות לקרותן עבדים גם הם לא היו נוהגין בהם כבוד והיו מדברים בפניהם כי מכבדי אכבד עכ"ל אינו נכון כי חלילה לומר כן שהיתה בהם מדה רעה כזו וכבר אחז"ל כבד את אביך ואומר לרבות אחיך הגדול ע"כ שהרי הוקש כבוד אחיך הגדול לכבוד האב וכבוד אב אטו שאם האב יזלזל לבנו הותר בשביל זה לבן שלא לכבד את אביו חלילה ועוד שהרי כבר כתב הרא"ם בפרשת וישב שכל מה שהיו השבטי' עושין בדין היו עושין אלא שיוסף היה טועה ע"ש בדיבור ובשלשתן לקה וחלילה לנו לומר שגם בני השפחות היו טועין בטעות של יוסף ולעשות מעשה כזה נגד התורה שלא לכבד אחיהם הגדולים: