1
רש"י תירס זו פרס ע"כ והקשה הרא"ם למה פירש זה השם בלבד איזה אומה הוא ולא שאר כל השמות שנתפרשון בב"ר ותירץ מה שתירץ. ונראה לי שהוצרך רש"י לפרש שתירס זו פרס יותר משאר השמות שנתפרשו בב"ר מפני שכבר כתב לעיל בשם מדרש חז"ל שבנה כורש שהיה מבני יפת בית שני כו' ומנלן דכורש מבני יפת היה שהרי כורש מלך פרס היה ולא מצינו פרס בכל בני יפת לכך אמר רש"י ז"ל שתירס המוזכר בבני יפת הוא פרס וראייתו הוא שהרי מצינו בכל מקום מדי ופרס סמוכים זה לזה ויון ותובל ומשך הכתובים כאן אחר מדי מצינו בהרבה מקומות שהם אומות אחרות ותירס לא מצינו לכך אמרו מסברא שתירס זו פרס או בקבלה אמר כן.