1
שחליצת המעוברת אינה חליצה וכו'. אע"פ שכתב רבינו בסוף פ"ד כ"מ שאמרנו אינה חליצה כו' הרי היא כאילו לא נחלצה לו ולא נאסרו קרובותיה ולא נפסלה מן הכהונה וכו' וכאן אמר שחליצת המעוברת אינה חליצה ובהדיא אמרו בגמרא דנפסלה מן הכהונה י"ל דהרי כאן ביאר דבריו באומרו חוזר וחולץ לה ומדקאמר חוזר וחולץ ולא קאמר או חולץ או מייבם משמע דנאסרה עליו ומ"ש אינה חליצה ר"ל מדין התורה ומפני שרבינו לא אמר דבר זה כדין אלא כנותן טעם לא חש לפרש דבריו זה נ"ל לדעת רבינו ועם היות שמ"מ קיצר וכמו שאמר ה"ה קיצר בלשונו כמנהגו הטוב: