אסור לקנות פרי הפרדס וכו'. קשה אמאי לא אמר כאן אם הפך כמו בנותן מעות על השריגין:
מפני שזה שמוכר עתה בזול וכו'. כתב הרב"י דדעת רבינו לחלק בין מזלזל הרבה לאינו מזלזל הרבה והיינו טעמא שבעזים חולבות אמרינן דכשאמר כל מה שעיזי חולבות סתמא מותר כדכתב רבינו לקמן בפ"ט וכאן אסור מפני דשם אינו מזלזל הרבה והוא תירוץ הראשון של התוס' שתירצו בפ' איזהו נשך ומפני כך כתב שמוכר בעשר מה ששוה עשרים כלומר שמזלזל הרבה אבל עם מה שכתב ה"ה לקמן סוף פרק תשיעי דבפרדס יש עבודה אין אנו צריכים לחילוק זה לחלק בין שם לכאן דשאני בעזים חולבות דאין שם עבודה ולכך מותר אבל כאן יש עבודה למוכר וא"כ למה צריך רבינו לחילוק זה לחלק בין שם לכאן אחר דאית ליה חילוק בעבודה:
אבל אם קנה עגל בזול וכו'. כתב ה"ה לדעת רבינו דלרבותא נקט בגמרא תורי אע"פ שיש הפרש בין עגל לשור דעגל איכא אחריות יותר וקשה למה נקט רבינו ז"ל עגל ולא שור כלשון הגמרא כיון דהגמ' נקטיה לרבותא: