1
אמר ישבע לי וכו'. כתב ה"ה בסוף הלשון דהרב בעל העיטור סובר דלא שקלי בשבועת היורשין והוא דבר של תימה ונ"ל טעמא דכיון דהוא אומר דישבע לו הרי הוא חייב שבועה ואין אדם מוריש שבועה לבניו דצריך לגבותו מהלוה בשבועה ומ"מ רבינו אית ליה דכיון דאינו מחוייב שבועה אלא מחמת טענת הלוה לא אמרינן בהכי אין אדם מוריש שבועה אלא דוקא שהממון בלא שום טענה צריך שבועה לגבותו ועוד דאפילו ממון שצריך שבועה לגבותו הא אמרינן בהאי דינא הבו דלא לוסיף עלה והיכא דאיתמר איתמר ואין ללמוד ממנו למקום אחר: