1
מלוה שבא להפרע וכו'. הרב הנמוקי ז"ל בפרק המקבל כתב טעם לרבינו והרי"ף ז"ל שכתבו דין זה מפני שמזונות הם מדבריהם ושיעבודא דבעל חוב דאורייתא ואני תמה איך כתב כן על רבינו ז"ל דהוא אית ליה בפי"ב מהלכות אישות דמזונות האשה מדאורייתא אלא טעמו של רבינו ז"ל כדכתב הרב"י בשם בעל התרומות דגמר מיכה מיכה מערכין וכי היכי דהתם ממעטינן מזון אשתו ובניו כדאמרינן בפרק שום היתומים דאמר קרא הוא למעוטי אשתו ובניו ה"נ בבעל חוב וא"ת למאן דאית ליה דמזונות האשה מדבריהם למאי איצטריך קרא הוא למעט אשתו ובניו וי"ל דהוה ס"ד דכיון דאמר קרא החייהו מערכך דה"ה לאשתו ובניו קמ"ל: