מתני' שנתערב באחרים. בגמרא מפרש הנך אחרים מאן נינהו:
כונסין אותן לכיפה. ושם מאכילין אותן שעורים עד שתבקע כריסן:
נידונין בקלה. מאחר שנתערב ואי אתה מכיר מי המחוייב את החמורה ומי מחוייב את הקלה אי אתה רשאי למושכו למיתה החמורה שלא נתחייב בה אלא ידונו בקלה שישנה בכלל החמורה:
הנסקלין בנשרפין. אע"ג דרובן דהני נשרפין כדקתני נסקלין בנשרפין משמע חד נסקל שנתערב בנשרפין טובא אפ"ה לר"ש ידונו כולן בסקילה מפני שהשרפה חמורה:
ידונו בשרפה. דאזלינן בתר רובא ואפילו הוה איפכא חד מהנשרפין שנתערב בהרבה נסקלין ידונו בשרפה שהסקילה חמורה ואי אתה רשאי למושכה להחמיר עליו:
לא ניתנה. לארוסה בת כהן שזינתה וארוסה בת ישראל בסקילה ש"מ שריפה חמורה קסבר ארוסה בת ישראל יצאה מסקילה לשרפה:
לא ניתנה למגדף ולע"א. שפושטין ידן בעיקר וארוסה בת כהן בסקלה כבת ישראל ובת כהן דאפקה קרא שהיא בשרפה היינו נשואה דאלו בת ישראל בחנק וזו בשרפה:
בסייף. שחנק חמור:
וחכ"א בחנק. שסייף חמור: