ויכל אלהים תרגום ירושלמי וחמד זהו שאמרו חמדת ימים אותו קראת. בפרשת ויכלו ג"פ מלאכתו כנגד ג' מלאכות ששבת מהם שהם שמים וארץ וים. ואין כתיב ויהי ערב ויהי בוקר יום השביעי לפי שמוסיפין מחול על הקודש: ויכל אלהים "And all God is," Targum Yerusalmi says this about grace, This is what they said the "grace" in there. In this case, there were 3 verses of his works for 3 works that returned, which are the heavens and the earth, and the sea. And there is no writing that says, "there was an evening and there was a morning" on the seventh day, according to Musaf adds "to rest upon one as a duty is sacred."
וישבות ב' במסורה הכא ואידך וישבות המן. והיינו דכתיב בפרשת המן הוא אשר דיבר ה' שבתון שבת קודש ולא מצינו שאמר להם משה זה מקודם אלא נרמז בו' ימי בראשית וישבות ביום השביעי וישבות המן. ד"א מלמד שהמן פסק מלירד בשבת כדמוכח בקידושין. ד"א רמז למה שדרשו ברכו במן וקדשו במן: וישבות "and rested" There are 2 separate Tanakh teachings according to "And the manna dwells." And we were to write in this case the Manna that the Lord spoke the Sabbath on the holy Sabbath, and we do not find that Moses told them this beforehand, but it is alluded to in God the days of Genesis and the rest on the seventh day and the rest of the Manna. Another thing teaches that Manna ruled out worship on Sabbath as evidenced in Kiddushin. Another thing alluded to what they demanded: bless them with manna and sanctify them with manna.