1
הבעל כאשתו וילפינן התם פרק זה בורר דף כ"ח מנין שהאשה כבעלה כדכתיב ערות אבי אביך לא תגלה וגו' דודתך היא והלא אשת דודו היא מכלל דאשה כבעלה והרב ז"ל כתב דכל קורבא שהיא מדרך האישות שהיא מדרבנן ונראה לומר דהינו קרובים מצד אשתו כמו חמיו ואחי אשתו אבל אשתו עצמה פסול לדונה מדאוריתא וכדילפי' מקרא וכן הא דדריש התם ר' יוסי הגלילי ופסק ר' יוחנן כוותיה בקרוב ונתרחק דכשר מדכתיב ובאת וגומר ואל השופט אשר יהיה בימים ההם וכי תעלה על דעתך שאדם הולך אל שופט שלא יהיה בימיו אלא זה שהיה קרוב ונתרחק וצ"ל דלא איצטריך קרא אלא לאשתו עצמה אם גרשה אפילו יש לו בנים ממנה דכשר לדונה כדיליף מאשר יהיה בימים ההם אבל לשאר קרובי אשתו שגרשה או מתה לא איצטריך קרא דלא אסירי אלא מדרבנן וכדאמר'.