1
מעמד שלשתן כשהיה חייב לו ולא הטעהו הוי הלכתא בלא טעמא ונראה דהוי מדאוריתא וכדאמר' פרק האיש מקדש פליגי בדרב הונא דאמר מנה לי בידך תנהו לפלוני במעמד שלשתן קנה כרבי מאיר דאמר התקדשי לי בשטר חוב או במלוה שיש לו אצל אחרים מקודשת סבר כי אמר רב לא שנא מלוה ולא שנא פקדון ומאן דאמר אינה מקודשת סבר כי אמר רב בפקדון אבל במלוה לא ומשמע דאי סבר אפילו במלוה דכולי עלמא מקודשת וכיון דקי"ל סוף פרק קמא דגיטין דלא שנא מלוה ולא שנא פקדון אם כן הויא מקודשת כיון דהוי במעמד שלשתן משמע דמעמד שלשתן מדאוריתא ואיפשר דילפינן לה מדרבי נתן מנין לנושה בחברו וכו' וכיון דמדאוריתא מוציאין מזה לזה כל שכן אי אקניה ליה במעמד שלשתן דקני.