1
כל הזבחים אין שוחטין אותן לכתחלה אלא בסכין מכלי שרת. בס״פ דם חטאת (זבחים דף צ״ז:) ובס״פ התודה (מנחות דף פ״ב:) ומייתי לה מדכתיב ויקח את המאכלת והתם עולה הוה דכתיב ויעלהו לעולה תחת בנו.
2
ומ״ש ואם שחט בכל דבר ששוחטין בו החולין אפילו בקרומית של קנה כשרים. אהא דתנן בר״פ כל הפסולים (זבחים דף ל״א:) שהשחיטה כשירה בטמאים פירש״י בטמא שרץ קאמר שאינו מטמא כלי דלאו אב הטומאה הוא או בטמא מת וכגון שבדק בקרומית של קנה ושחט בה אבל בסכין לא שהוא מטמא את הסכין והסכין מטמא את הבשר והם דברי הגמ' בריש חולין (דף ב':) והקשו התוספות דהא בעינן כלי ותירצו כגון דתיקנה לקרומית ועבדה כעין כלי. ורבינו סובר דלא בעי כלי אלא לכתחלה: