א) [סעיף א'] ארבע ציציות מעכבין זה את זה וכו' והיוצא בה לרה"ר בשבת חייב חטאת. דהוי משוי ואין לומר דבטיל לגבי בגד דחשיבי הם לגביה שדעתו להשלים עליהם. כ"כ ב"י בשם התוס' והרמב"ם:
א) ולפ"ז אם נפסקו כל הד' ציציות ולא נשתייר בהם כ"ע דודאי יעשה אחרים תחתיהם, בטלים הם לגבי בגד ומותר לצאת בהם בשבת, ט"ז סק"א. וכ"ד העו"ת אות ב', אמנם מדברי הלבוש סי' ש"א סעי' ל"ח שכתב וז"ל אם אין בה ציצית כלל מותר לצאת בה וכו' עכ"ל משמע דאם יש בה קצת אפי' שאין בהם כדי עניבה אסור לצאת בה. וכ"כ הא"ר סק"א. וכתב שם הא"ר וז"ל ונראה דאפי' להט"ז הייני משום איסור שבת מותר, אבל מ"מ משום ביטול מצות ציצית אסור, אה לא כגוונא דמותר משום כבוד הבריות כדלקמן וכ"מ בלבוש שם עכ"ל וכ"כ ר"ז אות א', שתילי זיתים או' ב' ועיין מ"ש מאמ"ר אות א', ומש"ז אות א, ועוד עיין בפתחי עולם או' א' שכתב בשם ביאור הרמ"ב על דברי הט"ז הנז' שהוא תמוה כיון דעתיד לפסקן לא שייך דבטלי אגב בגד עכ"ל וע"כ יש להחמיר כדברי הלבוש והא"ר: