1
ששלח עולתו . כר"ע דס"ל דאין מקבלין מהן אלא עולה . ותנן הכא דנסכין קרבין משלו ועולה וכל חברתה קאמר דהיינו נסכים אבל נסכים לחודייהו לא כדאיתא במנחות דע"ג : ממדינת הים . דברו חכמים בהוה דבא"י בזמן הבית לא שכיחי נכרים כולי האי : וכן גר . דאלו ישראל הוי מקרבי יורשיו נסכים . רש"י : יש לו נסכים . שהפרישן בחייו . תוספ' : ותנאי ב"ד הוא הואיל וזה אינו תנאי ב"ד ממש . אלא דאוקמוהו אדאורייתא כדפירש הר"ב , ועוד דר"י פליג , דקדק התנא לחזור ולשנות ותנאי בית דין : ויכולין לתקן כן לפי דאדעתא דהכי ממנין כהן גדול שיהיו נכסיו משועבדים שאם ימות שיורשיו יתנו מנכסיו החביתין דודאי מסתברא דאם לא ירשו שלא יהיו מחוייבים להביא מביתם ולהכי קרי להו יורשים : ושלימה כו' . מסקינן בגמרא סוף פ"ד דמנחות דבין בבקר בין בערב ואין כופלין שמנה ולבונתה :