לשעירים. הם השדים ונקראו כן בעבור שישתער הגוף הרואה אותם והקרוב בעבור שיראו אותם המשוגעים כדמות שעירים ומלת עוד תורה שכן היו ישראל עושין במצרים: UNTO THE SATYRS. Se’irim (satyrs) are the demons. They are so called because the body of one who sees them “storms.”16The person who sees them is agitated. This opinion connects se’irim, spelled with a sin, to the word sa’arah (storm), spelled with a samekh. However, it appears that they are so called because the insane see them in the form of goats (se’irim). The word “more” teaches that the Israelites did so in Egypt.
אשר הם זונים. כי כל מי שמבקש אותם ומאמין בהם הוא זונה מתחת אלהיו שיחשוב כי יש מי שייטיב או ירע חוץ מהשם הנכבד והנורא. ובזו הפרשה לא הזכיר הגר כי המצוה על ישראל בזבחים ובעולות והזכיר הגר שלא יעזבו ישראל שיזבח הגר לעבודת כוכבים בארץ ישראל וכן משפט כל דם שהוא אסור בעבור שהוא הנפש כי הבשר בדם והאמת כי הנפש שבה יחיה האדם הוא בדם הלב: AFTER WHOM THEY GO ASTRAY. For whoever seeks after them and believes in them strays from under his God, for he thinks that there is someone aside from God the glorious and awe inspiring who does good or bad. This section17Which prohibits the slaughter of meat except as an offering. does not mention the stranger, for the commandment regarding sacrifices and burnt offerings falls on Israel. Scripture mentions the stranger18In verse 8, which prohibits offering a sacrifice outside of the sanctuary. in order to teach that Israel shall not permit a stranger to sacrifice to idols in the Land of Israel. The law regarding all manner of blood (v. 10) is similar.19It is the same case with the law regarding the prohibition of eating all manner of blood. The eating of blood is prohibited20To the Israelite and to the stranger. because it is the very life, for the flesh lives by the blood.21The blood is offered on the altar to atone for the life of the sinner, life for life. It is therefore not to be eaten. The truth of the matter is that the life by which a person lives is in the blood which is in the heart.