55
והסיבה לזה דכל שהמקום קדוש ביותר. התגברות הטומאה אשר זה כנגד זה עשה האלהים שמה ביותר. ומש״ה בירושלים שעבודת הקודש בגבורה. אי׳ במדרש שלא היה ע״ז שלא נעבד בירושלים שנא׳ ופסיליהם מירושלים ומשומרון ובבית שני שהיתה קדושת התורה במעלה עליונה כמש״כ ר״פ תצוה. ע״כ נתגבר טומאת שפתים שהוא לשה״ר ושנאת חנם כמש״כ להלן ל״ה ל״ד ובר״פ האזינו. והיינו משום דלשה׳׳ר הוא מקביל קדושת התורה כדאיתא בערכין די״ז עה״פ מרפא לשון עץ חיים: