1
לשחין פרח אבעבעת. ובסמוך כתיב להיפך ויהי שחין אבעבעת פרח. והענין שהיו שני אופני שחין. האחד לח מבפנים ומבחוץ והשני יבש מבפנים ולח מבחוץ כדאיתא בב״ק ד״פ שחין שהביא הקב״ה על המצרים לח מבחוץ ויבש מבפנים שנאמר ויהי שחין אבעבעת פורח. והביא הגמ׳ פסוק הב׳ ולא הראשון ולמדנו מזה טעם השנוי דעל כל מצרים היה שחין פורח אבעבעות והוא לח מבפנים ומבחוץ. ומש״ה כתיב כאן והיה על האדם ועל הבהמה שרק מעל הגוף נגע השחין ולא מבפנים אבל יש שפשעו יותר ובהם כתיב.